Kindercorso, zaterdag 21 april

Het is corsozaterdag en opnieuw rijdt het Bloemencorso van de Bollenstreek door ons prachtige dorpje. Dit keer het 71e Bloemencorso met het thema ‘Cultuur’. De praalwagens en luxe-auto’s trekken een prachtig lint vanaf de KTS tot en met de Oosthoutlaan en vervolgen dan weer richting eindpunt Grote Markt in Haarlem.

Vrijdag 20 april

15:30 uur: Afhalen bloemenpakket voor kindercorso, Locatie: grasveld bij NS-station
Om aan het kindercorso deel te kunnen nemen kunnen de kinderen vandaag een gratis bloemenpakket ophalen. De tulpen en overige opsteekbloemen worden beschikbaar gesteld door: Oranje Vereniging Voorhout i.s.m. de Voorhoutse bloemenkwekers. Ook het thema van het kindercorso is ‘Cultuur‘.
Wij bedanken de volgende sponsors voor de gegeven bloemen: Cok en Kay van Steijn, Daan Jansze, Jan Oostdam, Wil Boogaards, Charles v.d. Vlugt, Hedwig Damen, Firma H.J. v.d. Slot.
De vlag- en bloemversiering langs de corsoroute in Voorhout is een initiatief van de Oranje Vereniging Voorhout. Deze bloemversiering wordt u aangeboden door Bloemenbedrijf H.J. van der Slot & Zn., Rijnsburgerweg 44A, Voorhout.

Zaterdag 21 april

10.30 – 11.00:    Opstellen en jureren kindercorso

Deelnemers kunnen zich opstellen in het Kievitspark en de Dr. Kuyperlaan op aanwijzing van het comité.
Loop niet allemaal achter het eerste korps aan, er zijn drie

Jurering kindercorso
De jury bekijkt en beoordeelt de versierde fietsen, karren en overige rijdende bloemversieringen alléén in het Kievitspark. Er zijn prijzen beschikbaar in verschillende categorieën.
Wie onderweg aansluit kan dus geen prijs krijgen.

11.05 uur: Vertrek kindercorso vanuit de Dr. Kuyperlaan
Het kindercorso gaat vooraf aan het Bloemencorso van de Bollenstreek met medewerking van Autobedrijf Schoonoord en Diesveld Mobiel. Muzikale medewerking: Jong Door Vriendschap Sterk, Katwijk – Marchingband Tamarco, Leiderdorp – Drumfanfare Jong Laurentius, Voorschoten.
Eindpunt kindercorso: Bonekruidstraat bij de Emmausschool. Hier is voor alle deelnemers aan het kindercorso een herinneringsvaantje, drankje en een versnapering.

Sponsors Kindercorso: Belastica Voorhout en Voorhoutse bloemenkwekers

14:00 uur: Prijsuitreiking is om 14.00 uur in Hotel Eetcafé Boerhaave