Koningsdag, vrijdag 27 april

08.00 uur: Met vlag en wimpel een Koningsdagtaart winnen.
Iedereen die voor 08.00 uur in Voorhout de rood-wit-blauwe vlag met oranje wimpel buiten hangt, loot mee voor één van de 72 oranje Koningsdagtaarten. Controle en loting door OVV-commissieleden.

09.00 – 11.30: Uitreiken traktatie, want iedereen die jarig is mag trakteren
Ook in de middag van 14.00 – 15.45 uur
De koning viert vandaag zijn verjaardag, dus wij trakteren. Alle kinderen in Voorhout ontvangen op hun basisschool een traktatie-/spelkaart.
Afhalen van de traktatie is alleen mogelijk op Koningsdag in de Oranjekraam op het Raadhuisplein:
  • Kinderen die in Voorhout wonen, maar daarbuiten naar een basisschool gaan, kunnen de traktatie-/spelkaart afhalen op Koningsdag in de Oranjekraam.
  • Kinderen van de Loosterweg, Torenlaan, Teijlingerlaan, Oude Herenweg, Prinsenweg, Leidsevaart, Bergamolaan en ’s Gravendamseweg kunnen een traktatie-/spelkaart halen bij Mw. Van Steijn, Teijlingerlaan 20 tussen 9 – 10 uur.
Laat uw auto thuis, er is geen parkeerruimte
Kom alstublieft lopend of met de fiets. Op de parkeerplaatsen van de Jacoba van Beierenhof (bij de Albert Heijn), het Raadhuisplein en de Schoutenlaan zijn absoluut géén parkeerplaatsen beschikbaar. Ook niet voor laden en lossen voor de Jeugdvrijmarkt. Parkeren is alleen mogelijk op het NS-parkeerterrein. Albert Heijn is tot 13.00 uur open, maar is beperkt bereikbaar.

09.00 uur: Jeugdvrijmarkt
De Oranje Vereniging Voorhout geeft aan de kinderen van Voorhout graag de gelegenheid om hun 2e hands spulletjes voor een schappelijk prijsje van de hand te doen. Elk jaar weer is het een prachtig gezicht en een mooi gezellige boel op en rond het Raadhuisplein. Zeker als het weer een beetje meewerkt. Heel Voorhout ontmoet elkaar op de jeugdvrijmarkt en zo hoort het ook.
Het is gezellig en dat blijft het ook als we de volgende 10 spelregels in acht nemen:
  1. Het vrijmarktterrein is niet voor 07.00 uur beschikbaar
  2. Aan- en afvoer van de spullen per auto is niet mogelijk
  3. De jeugdvrijmarkt sluit uiterlijk om 12.15 uur
  4. Handel door volwassenen is onder geen beding toegestaan
  5. Geen plaatsen innemen buiten het aangegeven gebied
  6. Loterijen uitsluitend met vergunning
  7. Geluidsinstallaties/Mechanische muziek zijn niet toegestaan
  8. Bereiden en verkoop van etenswaren alleen met vergunning en volgens de regels van de keuringsdiensten
  9. Het is verplicht het eigen afval op te ruimen
  10. Aanwijzingen van het comité altijd opvolgen
En dan: JEUGDVRIJMARKT…HARTSTIKKE LEUK!

09.15 – 10.30: Afhalen Vlag en Wimpel Koningsdagtaarten
De winnaars van de Koningsdagtaarten ontvangen een voucher die op het Raadhuisplein kan worden omgewisseld voor de oranje Koningsdagtaart, gebakken door Echte Bakker Ammerlaan.

09.30 uur: Officiële ontvangst op het Bestuurscentrum
Ontvangst van gedecoreerden en genodigden ter gelegenheid van Koningsdag. Parkeren voor de ontvangst is uitsluitend mogelijk op het NS-parkeerterrein.

09.40 uur: Koningsconcert Harmonieorkest en Leerlingenorkest St. Cecilia  op het Raadhuisplein.

10.00 uur: Aubade voor het Bestuurscentrum
De aubade wordt namens Koning Willem Alexander in ontvangst genomen door een van de leden van het College van B&W. De aubade wordt muzikaal begeleid door Harmonieorkest St. Cecilia en ondersteund door leden van diverse Voorhoutse koren. Na een korte toespraak wordt de aubade afgesloten met het Wilhelmus. De liedteksten worden ter plekke uitgereikt ten einde mee te kunnen zingen. Wij hopen ook dat u dat ‘met luide stem en uit volle borst’ doet.

Koffie met koek – Limonade
De Oranje Vereniging Voorhout houdt ook op Koningsdag de traditie in ere. Een ieder is van harte uitgenodigd voor een kopje koffie met koek en voor de jeugd is er limonade in de Oranjekraam.

10.25 uur: Vervolg Koningsconcert Harmonieorkest en Leerlingenorkest St. Cecilia

12.15 uur: Sluiting Jeugdvrijmarkt
De Jeugdvrijmarkt sluit 12.15 uur rond het Bestuurscentrum en op het Raadhuisplein.
  • Het is verplicht het eigen afval op te ruimen
Vandaag niet parkeren op het parkeerterrein van Albert Heijn, Jacoba van Beierenhof en Klaproos i.v.m. het Koningsdagfeest voor de kinderen. De parkeerplaatsen zijn vanaf 18.00 uur weer beschikbaar. De wegsleepregeling is hierbij van kracht en zal worden toegepast. Albert Heijn sluit vandaag om 13.00 uur.

13.30 – 16.30: Thema spelmiddag ‘ORANJE BOOTCAMP’
Op het Raadhuisplein en op de parkeerplaatsen van de Klaproos en Jacoba van Beierenhof.
Dit jaar is er van alles te beleven en het heeft allemaal met bewegingsactiviteiten te maken. Je kunt naar echte clinics en demonstraties, bewegingsspelletjes en een vulkaan beklimmen.
Met de op de basisschool uitgereikte stempelkaart kun je gratis deelnemen aan het spelprogramma ‘Oranje Bootcamp’. Kinderen uit Voorhout die naar een basisschool buiten Voorhout gaan kunnen hun deelnemerskaart afhalen bij de OVV-kraam.
Doe mee en maak je stempelkaart vol met een van de volgende spellen: ren je rot, evenwichtspel, challenge, snoeprad, blikgooien, etc etc.
Heb je aan zes of meer spellen meegedaan en je kaart laten afstempelen, dan mag je de deelnemerskaart inleveren bij de kraam van de Oranje Vereniging. Je ontvangt dan een attentie. OP = OP
Zijn je naam en adres ingevuld op de kaart, dan loot je ook mee voor toegangskaarten voor KidsZoo. De loting is aan het einde van de middag. De kaarten worden aangeboden door KidsZoo Noordwijkerhout.
De middagactiviteiten zijn mogelijk gemaakt door de welwillende medewerking van de bewoners en ondernemersvereniging van de Jacoba van Beierenhof en Albert Heijn en bewoners van de Klaproos, waarvoor onze hartelijke dank.

De ‘Crew’, de medewerkers van de Oranje Vereniging Voorhout, herkent men aan witte ‘’ OVV“ T-shirts.
De Voorhoutse IJsclub, EHBO-Voorhout en andere vrijwilligers verlenen assistentie.

De centrale post van de EHBO-Voorhout en de Oranje Vereniging Voorhout is vandaag in de oranje keet bij het Raadhuisplein.

13.30: Opening door Ton Wolvers, Voorzitter Oranje Vereniging Voorhout

13.30 – 16.30: Clinics en Demonstraties door Stichting Singing Stars, Sport & Fitness Thea Hoogervorst en Hapkido Voorhout
Stichting Singing Stars is dé plek waar iedereen welkom is om te leren. Enthousiaste docentes uit de musicalwereld met een frisse blik op theatermaken samen met het team van vrijwilligers van de Singing Stars, een bloeiende plek die dit jaar haar 16e seizoen ingaat!
Sport & Fitness Thea Hoogervorst HET sportcentrum van de bollenstreek waar iedereen zich thuisvoelt. Kom op Koningsdag meedoen met onze dansworkout voor de jeugd!
Hapkido Voorhout: Hapkido is een Koreaanse vechtsport waarbij de zelfverdediging centraal staat. Hierbij komen een breed aantal technieken aan de orde, waaronder schop- en stoottechnieken, klemmen, worpen en valbreken. Ook wordt er tijdens de trainingen aandacht geschonken aan sportiviteit, discipline en zelfvertrouwen.

13.30 – 16.30: IJvents Springkussens met  een speciale Interactive Play System in combinatie met de Vulkaan en een springkussen voor de kleine kinderen.

13.30 – 16.30: Rondritjes rijden met de oude Brandweerwagen Daf 477
Maak een ritje met de bus rond het Bestuurscentrum. Kaartjes zijn gratis verkrijgbaar bij de kassa. Het aantal ritten is beperkt. Instappen op kaartvolgnummer. OP = OP.

14.30 – 16.00: Ponyrijden
De Voorhoutse rijvereniging & ponyclub ‘De Voorruiters’ is aanwezig met een aantal pony’s. De jeugd kan inschrijven met hun stempelkaart.

16.35 uur: Loting deelnemerskaarten en win KidsZoo kaarten
Alle ingeleverde en volledig ingevulde ‘stempelkaarten’ loten mee voor de entreekaarten voor KidsZoo. Kinderen krijgen thuis bericht als ze gewonnen hebben en niet meer ter plekke aanwezig zijn.

16.30 uur: Sluiting Themamiddag: “Oranje Bootcamp”