Jubileum Beb van Egmond

Wie kent Bep van Egmond uit Voorhout niet?
Wie heeft geen bekertje limonade of snoepzakje de afgelopen 50 jaar tijdens de voor- of najaarsactiviteiten van de OVV van haar gekregen?
Moeder Bep, zoals zij genoemd wordt bij de OVV, is dit jaar 50 jaar vrijwilligster. Zij is de tweede persoon die deze mijlpaal heeft bereikt. Willem Vink ging haar voor. Bep van Egmond werd 50 jaar geleden gevraagd of ze even bij een kraam tijdens de najaarsfeesten wilde staan, want iemand moest even naar het toilet. Daarna is zij nooit meer weggegaan bij de OVV. Bep is bij allerlei activiteiten van de OVV betrokken geweest. Waarbij ze het meest betrokken was waren de snoepzakjes maken en uitdelen en limonade maken en uitdelen. Zelfs tijdens het afgelopen najaarfeest heeft ze weer geholpen bij het inschenken van limonade en uitdelen van snoepzakjes. En dat op haar 91e! Hoeveel bekertjes limonade en snoepzakjes heeft ze de afgelopen 50 jaar al ingeschonken of uitgedeeld? Het aantal zal rond de 125.000 stuks zijn. Bep is altijd positief en begint te glunderen als we in een gesprek over de Oranje Vereniging Voorhout praten. Ze raakt er niet over uitgesproken. Zoveel mooie herinneringen. Tijdens de jaarlijkse medewerkersavond, die dit jaar georganiseerd werd door BV de Agnes en schuttersvereniging St. Hubertus, heeft Bep van Egmond uit handen van voorzitter Ton Wolvers voor haar 50 jaar trouwe inzet een KBOV speldje, legpenning met inscriptie, oorkonde en prachtige bos bloemen ontvangen.